با هم تهران را بهتر بشناسیم !!

هیچ کس برای زلزله احتمالی تهران آماده نیست

نویسنده :تهران شناسی
تاریخ:پنجشنبه 31 فروردین 1396-10:55 ب.ظ

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: ایران، کشور بحران‌خیزی است و به همین دلیل باید مسئولان عالی کشور تدابیری در نظر بگیرند.
خبرگزاری ایسنا: دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: ایران، کشور بحران‌خیزی است و به همین دلیل باید مسئولان عالی کشور تدابیری در نظر بگیرند.

مصطفی محمدیون در مراسم تجلیل از امدادگران فعال در حوادث اخیر خراسان رضوی در جمع خبرنگاران، عنوان کرد:  هلال‌احمر در حد بضاعتی که برایش تعریف شده آمادگی مقابله با بحران‌ها را دارد، اما این به این معنی نیست که اگر زلزله‌ای در تهران رخ داد ما آماده‌ایم؛ در چنین شرایطی نه تنها هلال‌احمر بلکه هیچ‌کس آماده نیست.

وی ادامه داد: متاسفانه کشور ایران کشور بحران‌خیزی است و مسئولان عالی کشور باید تدابیری در نظر بگیرند و اینکه تصور شود جمعیت هلال‌احمر می‌تواند تمام مشکلات در حوادث را با تمام ابعاد حل کند، اصلا چنین چیزی نیست. همه مسئولان باید در این موضوع بیدار بوده و به وحدت رویه برسند. همچنین آماده مقابله با بحران‌های بزرگ باشند.

فعالیت 50 هزار نیروی داوطلب هلال احمر در کشور

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر در کشور 10 هزار نیروی رسمی و 50 هزار نیروی داوطلب در اختیار دارد که در مواقع اضطرار فعالیت می‌کنند و بخش عمده‌ای از اقدامات هلال‌احمر در کمک به هموطنان با استفاده از نیروهای داوطلب است.

وی گفت: جمعیت هلال‌احمر جهت نوسازی، بازسازی و بهسازی ناوگان و نیروهای عملیاتی خودش تمام امکانات و تجهیزات را بسیج کرده و برنامه این جمعیت در سال جاری ارتقاء ناوگان بالگردها است.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور خاطرنشان کرد: در سال 94 تعداد بالگردها 17 فروند بود که در سال 95  به 24 فروند رسید و امیدواریم در سال 96 بتوانیم این تعداد را به 30 فروند افزایش دهیم.

محمدیون با اشاره به اینکه برای لجستیک حدود 280 دستگاه تویوتا لنکروز قرارداد بسته شده که وارد شود، گفت: بهترین تجهیزات دنیا را شناسایی کرده‌ایم و هفته آتی برای خرید آن‌ها از طریق اقدامات قانونی عمل می‌کنیم.

وی عنوان کرد: میزان اعتباری که برای سال 96 جمعیت هلال‌احمر در نظر گرفته حدود 2000 میلیارد تومان است که بخشی از آن به مصوبات مجلس برمی‌گردد. ریال به ریال بودجه را در راستای تجهیز امکانات نیروهای امدادی هزینه می‌کنیم.

محمدیون در خصوص همکاری دولت یازدهم با جمعیت هلال‌احمر، تصریح کرد: دولت یازدهم تمام تلاش خود را برای کمک به هلال‌احمر معطوف کرده و هیچ کمبودی از ناحیه دولت احساس نمی‌شود و آنچه را که نیاز داشته‌ایم دولت در حد مقدورات فراهم کرده است.

وی در خصوص سیل اخیر در استان‌های شمالغربی کشور، خاطرنشان کرد: هلال‌احمر با تمام توان خود در استان‌های‌آذربایجان غربی، شرقی و کردستان حضور یافت.


نوع مطلب : تهران و زلزله 

داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

وقتی تهران با یک باران بهاری قفل می‌شود!

نویسنده :تهران شناسی
تاریخ:پنجشنبه 31 فروردین 1396-10:55 ب.ظ

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه معابر شهر تهران با یک باران بهاری قفل می‌شوندف گفت: مردم از حمل ونقل شخصی استفاده می‌کنند چرا که از بابت حمل ونقل عمومی خیالشان آسوده نیست.
خبرگزاری ایسنا: رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه معابر شهر تهران با یک باران بهاری قفل می‌شوندف گفت: مردم از حمل ونقل شخصی استفاده می‌کنند چرا که از بابت حمل ونقل عمومی خیالشان آسوده نیست.

محمد حقانی، با اشاره به قفل شدن تهران پس از بارندگی صبح امروز با بیان اینکه متاسفانه ضعف ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش های مختلف هنگام بارندگی دوچندان می شود گفت: به موازات افزایش تعداد وسایل نقلیه شخصی در خیابان و بزرگراه هاتعداد وسایل نقلیه عمومی و تاکسی ها کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه متاسفانه درمواقع بارندگی اتوبوس به وسیله ای کمیاب و تاکسی به وسیله ای نایاب تبدیل می شود، گفت: علاوه بر اینکه تعداد تاکسی های گردشی در سطح شهر کم می‌شودشاهد به حداقل رسیدن تاکسی های خطی در خطوطی هستیم که باید در آن فعالیت کنند.

حقانی با بیان اینکه اتوبوس ها نیز در روزهای بارندگی کمتر دیده شده و سرفاصله حرکت آنها از ایستگاه ها کمترمی شود و درنتیجه مسافران مدت زمان بیشتری را در ایستگاه ها می‌مانند، گفت: انتظار می‌رود هنگامی که باران بر روی زمین جریان ترافیک را مختل و خدمات‌رسانی را دشوار می‌کند از ظرفیت موجود در زیر زمین یعنی مترو بیشتر استفاده شود که متاسفانه چنین نیست و در زمان بارندگی مترو با تمام ظرفیت باید به میدان بیاید و نسبت به جابجایی مسافران که ممکن است در زمان های عادی از مترو استفاده نکنند بیشتر شود. اما متاسفانه سرفاصله حرکت قطار های مترو کاهش نمی یابد و برهمین اساس شاهد انبوه مسافرانی هستیم که در ایستگاه های مترو مدتها منتتظر می مانند.

وی با یان اینکه مردم خیالشان از حضور ناوگان حمل ونقل عمومی راحت نیست و بر همین اساس در روزهای بارانی از خودروهای شخصی‌شان استفاده می‌کنند، گفت: نمی دانیم باید دعا کنیم باید باران ببارد یا نبارد و حق مردم تهران این نیست که از بدیهی ترین حقوق شهروندی که همان استفاده از خدمات مطلوب و منطم حمل ونقل عمومی است بی بهره باشند.



داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

جمع آوری 12 هزار معتاد متجاهر در تهران

نویسنده :تهران شناسی
تاریخ:پنجشنبه 31 فروردین 1396-10:54 ب.ظ

رییس دادگستری تهران گفت: در سال ۹۵ بیش از ۱۲ هزار معتاد متجاهر را از سطح شهر تهران که سیمای شهر را مخدوش کرده بود جمع آوری و به اردوگاه‌ها معرفی کرد که از این تعداد ۵ هزار نفر را بهزیستی به دلیل بیماری این افراد آنها را نپذیرفت.
خبرگزاری ایلنا: رییس دادگستری تهران گفت: در سال ۹۵ بیش از ۱۲ هزار معتاد متجاهر را از سطح شهر تهران که سیمای شهر را مخدوش کرده بود جمع آوری و به اردوگاه‌ها معرفی کرد که از این تعداد ۵ هزار نفر را بهزیستی به دلیل بیماری این افراد آنها را نپذیرفت.

غلامحسین اسماعیلی در گردهمایی روسای کل معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌ها و دادستان‌های مراکز استان با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، جرائم و تخلفات انتخاباتی اظهار کرد: در بحت مبارزه با اعتیاد استان تهران بهترین کارنامه را ارایه کرده و در سال ۹۵ بیش از ۱۲ هزار معتاد متجاهر را از سطح شهر تهران که سیمای شهر را مخدوش کرده بود جمع آوری و به اردوگاه‌ها معرفی کرد.

رییس دادگستری استان تهران ادامه داد: از این تعداد ۵ هزار نفر را بهزیستی نپذیرفت و اعلام کرد این افراد بیماری دارند و نمی‌پذیریم. البته در این یکسال که کار جمع آوری معتادان متجاهر را شروع کردیم، ۹۰ درصد آنها به خاطر نبود برنامه‌های مراقبتی بعد از آزادی به چرخه اعتیاد بر می‌گردند که نشان می دهد زحمات کشیده شده نتیجه لازم را نداشته است.

او در بخش دیگری از سخنان خود به معضل طلاق در جامعه اشاره و با بیان اینکه برای این افراد دوره‌های آموزشی برگزار و یا به مراکز مشاوره مورد تایید معرفی می‌شوند اظهار کرد:‌ در تهران پرونده طلاق ۴ درصد کاهش یافته اما استان های دیگر توفیقات بیشتری داشته‌اند.

اسماعیلی تاکید کرد: اکنون اقدامات و تعالیمی که به زوجین انجام می‌شود دیر هنگام است و قبل از طلاق باید این آموزش‌ها داده شود.



داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

بیش از 100 برج در تهران روی گسل!

نویسنده :تهران شناسی
تاریخ:شنبه 26 فروردین 1396-10:36 ب.ظ

تفحص از شهرداری تهران که رأی نیاورد، نمایندگان وعده دادند تا نکته‌هایی را درباره محورهای برزمین‌مانده و پرسش‌های بی‌پاسخ با مطبوعات در میان بگذارند. حالا قاسم میرزایی‌نیکو، نماینده دماوند به وعده خود وفا کرده و جزئیاتی از سؤال‌ها و محورهای مطرح‌شده از سوی او و جمع دیگری از نمایندگان را در اختیار روزنامه «شرق» قرار داده است.
روزنامه شرق: تفحص از شهرداری تهران که رأی نیاورد، نمایندگان وعده دادند تا نکته‌هایی را درباره محورهای برزمین‌مانده و پرسش‌های بی‌پاسخ با مطبوعات در میان بگذارند. حالا قاسم میرزایی‌نیکو، نماینده دماوند به وعده خود وفا کرده و جزئیاتی از سؤال‌ها و محورهای مطرح‌شده از سوی او و جمع دیگری از نمایندگان را در اختیار روزنامه «شرق» قرار داده است.
 
محور اغلب سؤال‌های او از شهرداری تهران نقد بلندمرتبه‌سازی شتابان در پایتخت است. نکته دیگر پرسش از چرایی ساخت صد برج روی گسل‌های زلزله‌خیز تهران است و نکات بعدی نیز اغلب به ساخت برج‌ها معطوف شده است.

میرزایی تأکید دارد که «در دوران طلایی این شهردار جمعا فقط در سال ١٣٩٠ تا ١٣٩٣ بیش از ٣٠‌ میلیون مترمربع تراکم فروخته شده است و این یعنی شهرفروشی». همچنین ٢٧٥ برج در عرض ٦ تا ١٢ متر قرار دارد و ٢٩١ متر در معبر ١٢ تا ٢٠ متر.  نماینده دماوند و فیروزکوه نکات عجیب‌تری نیز برای طرح دارد، نکاتی که حالا تعجب از رأی منفی بهارستانی‌ها به تفحص از شهرداری را دوچندان می‌کند؛ پرسش از فقدان وجود اسناد ٢٣٠ برج در شهرسازی. 
 
میرزایی‌نیکو با حوصله همه جزئیات و ناگفته‌ها را بازگو می‌کند: «٢٧٧ برج ١٦ تا ٢٠ طبقه دارد که هیچ مصوبه بلندمرتبه‌سازی‌ای ندارد و درباره نزدیک به ٢٣٠ برج هیچ اطلاعاتی در شهر‌سازی وجود ندارد».

رویش ٢٦٥ برج در مدت ١٠ سال از دل تهران
 
به گفته او «از سال ١٣٥٠ تا سال ١٣٨٠ در طول ٣٠ سال ٢٦٥ برج ساخته شده اما از سال ١٣٨٥ تا ٩٥ تعداد ٢٦٥ برج در تهران ساخته شده یعنی به اندازه ٢٠ سال تراکم تهران را افزایش داده است».
 
میرزایی همچنین به «شرق» می‌گوید: «تاکنون با فروش تراکم و مجوز بلندمرتبه‌سازی و اضافه‌کردن غیرقانونی منطقه ٢٢ فقط در سه سال بیش از از ٥/٢ ‌میلیون نفر یعنی سالی ٧٠٠‌ هزار به جمعیت تهران اضافه می‌شود که اساسا شهردار چنین اجازه‌ای نداشته است و اگر داشته، بفرمایند».  تفحص از شهرداری تهران با اختلاف رأی پایینی راه به جایی نبرد تا محمدباقر قالیباف نزدیک به یک دهه مدیریت شهری را بی‌پرسش و پاسخ خاتمه دهد.

به چند کارمند و مدیر تخفیف داده‌اید؟
 
بحث مشارکت و پروژه‌های مشارکتی شهرداری در مناطق مختلف به باور او خود شاهنامه مفصل دیگری است. میرزایی‌نیکو می‌گوید: «درباره املاک نجومی فرض بگیریم همه‌چیز پاک و سالم است اما سؤالی که می‌شود مطرح کرد، این است؛ جناب شهردار رسما اعلام کند به چند نفر از مدیران شهرداری در واگذاری اموال عمومی تخفیف داده و میزان تخفیف در هر مورد چند درصد از قیمت واقعی بوده است؟ مجموع تخفیف‌ها چند ‌هزار‌ میلیارد تومان بوده است؟ و اینکه آیا مجوز قانونی برای اعمال چنین تخفیف‌های کلانی داشته است؟».
 
سه سؤال مطرح‌شده در تحقیق‌وتفحص از شهرداری تهران شامل پرسش از نحوه واگذاری املاک، پروژه‌های کلان شهرداری و تغییر کاربری‌ها بود. محورهایی که به گفته تفحص‌کنندگان پاسخ درخوری به آنها داده نشده و به جای آن سیاسی‌کاری و لابی شد.

حجم بودجه از فروش تراکم چه میزان بود؟
 
یکی از نمونه‌های تخفیف در خرید خانه همانی بود که محسن سرخو در جلسه علنی شورای شهر بر زبان آورد. ١٧٠‌ میلیون تومان تخفیف در خرید خانه. یکی دیگر از محورهای پرسش به میزان و حجم واگذاری املاک به کارکنان و...، جمع ارزش و تعداد آن مرتبط است. همچنین میزان تخفیف و مقایسه قیمت قبل و بعد از واگذاری املاک، زمین‌ها و خانه نیز مطرح شده است.

درباره تراکم‌ها هم میزان فروش تراکم در سه سال گذشته و دلایل و مستندات آن مورد سؤال قرار گرفت که باز هم پاسخی ارائه نشد.

درباره فروش تراکم نیز نکاتی لابه‌لای پرسش نمایندگان به چشم می‌خورد، اینکه حجم بودجه از فروش تراکم چه میزان بوده و جرائم ماده صد حجم و میزان دریافتی چقدر بوده است؛ میزان تغییر کاربری به‌ویژه در رابطه با مسکن، حجم تغییرات پهنه‌ها در هر منطقه به صورت تفکیکی؟

برج‌های تهران حاشیه زیاد دارد
 
در مسئله برج‌سازی هم بسیاری از نمایندگان انتقادهایی دارند، محور سؤال‌ها نشان از آن دارد که در ساخت‌وساز برج‌های بلندمرتبه تهران اما و اگر‌های فراوانی وجود دارد. میرزایی‌نیکو می‌گوید: «برج‌های تهران خیلی حاشیه دارد. شورای شهر گویا نظارت کافی نداشته و شهرداری نیز پاسخ لازم را نمی‌دهد. سؤال ما این بود که اطلاعات اصلی درباره ٢٦٧ برج بلندمرتبه (١١طبقه و بیشتر) و میزان مشارکت شهرداری در این برج‌ها، نوع نظارت و مستندات ساخت‌وساز چگونه بوده است».
 
همچنین درباره مغایرت طرح جامع و تفصیلی و میزان تغییرات داده‌شده در پهنه‌های کاربری و تغییرات در سطح پهنه‌ها و وضعیت جابه‌جایی در هر منطقه به تفکیک و میزان مطالعه و سود و هزینه (اقتصادسنجی) طرح‌ها و پروژه‌های کلان سؤال‌هایی مطرح بود که پاسخی نگرفتیم.

علت تولید هولوگرام و فروش آن چیست
 
این اواخر نکاتی درباره انتشار هولوگرام هم مطرح شده بود. محمود صادقی در صحن علنی مجلس گفته بود که برادر یکی از اعضای کمیسیون عمران هولوگرام گرفته است. هرچند خبر میان تأیید و تکذیب یله ماند اما یکی از سؤال‌های مطرح‌شده از سوی نمایندگان از شهرداری تهران این است: «هولوگرام و علت تولید و انتشار آنها و دلایل و مستندات قانونی این اوراق چه بوده و حجم و ارزش واقعی این هولوگرام‌ها در دست مردم و میزان بدهی شهرداری در قبال این اوراق نیز مورد پرسش واقع شد».شهرداری تهران قسر در رفته است، هم از شورای شهر و هم از مجلسی‌ها.
 
نه تلاش معدود اعضای منتقد شورای شهر راه به جایی برد و نه تلاش نمایندگان مجلس دهم برای طرح بحث و سؤال از این مجموعه شهری. بااین‌حال از شورای شهر و سکوت معنادارش در برابر شهرداری که بگذریم، مجلسی‌ها حالا طرح‌های تازه‌ای در دستور کار قرار داده‌اند؛ از کمیسیون اصل ٩٠ تا طرح دوباره تفحص از شهرداری و افشاگری در رسانه‌ها. قالیباف گویا بنای رئیس‌جمهورشدن ندارد. با این حال اما و اگرها پیرامون دوره مدیریت او بر شهرداری تهران فراوان است. 



داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

چرا باکو از تهران جذاب تر است؟

نویسنده :تهران شناسی
تاریخ:دوشنبه 21 فروردین 1396-10:58 ق.ظ

شهر به مسافر خوشامد می‌گوید، از همان بدو ورود. با زبان بسته می‌فهماند که جای خوبی را برای سفر انتخاب کرده است. ساختمان‌هایی با معماری چشمگیر و خیابان‌هایی که فراخی‌شان، بیم معطل ماندن در ترافیک را از دل می‌برد.
ایران نوشت: شهر به مسافر خوشامد می‌گوید، از همان بدو ورود. با زبان بسته می‌فهماند که جای خوبی را برای سفر انتخاب کرده است. ساختمان‌هایی با معماری چشمگیر و خیابان‌هایی که فراخی‌شان، بیم معطل ماندن در ترافیک را از دل می‌برد. باکو در همان نگاه اول زیباست. لازم نیست خودتان را به فلان نقطه گردشگری شهر برسانید تا حظ سفر به پایتخت همسایه شمالی را ببرید. مناظر، بلافاصله بعد از خروج از فرودگاه بین‌المللی «حیدر علی اف» پیش چشم‌تان قرار می‌گیرد. در مسیر فرودگاه تا مرکز شهر می‌توانید خوب چشم بگردانید و گردش در شهر را از همان جا آغاز کنید.
 
مرکز فرهنگی حیدر علی اف با معماری مدرن و ساختار‌شکنانه‌اش اثر معمار فقید، «زاها حدید» هم در مسیرتان هست. سازه‌ای که آن را مدرن‌ترین بنای جمهوری آذربایجان می‌دانند. بنایی که می‌گویند با فرم و هندسه‌ شگفت‌انگیزش در مقابل معماری خشک دوران شوروی قرار گرفته و آن را در هم می‌شکند. همچنین از سوی دیگر درک و احساسات لطیف فرهنگ آذری را به نمایش می‌گذارد و چهره خوش بین یک ملت را نشان می‌دهد که نگاه‌شان رو به سوی آینده است.
 
خوش‌بینی به آینده همان چیزی است که در معماری و مبلمان شهری باکو هم به وضوح دیده می‌شود. شهر به گونه‌ای مبلمان شده که بهترین فضا را برای آدم‌ها خلق کند. مگر نه اینکه شهرها با آدم‌ها معنا پیدا می‌کنند؟! شهر باید به ساکنانش و همین‌طور بازدیدکنندگان بهترین حس ممکن را بدهد و خوشامدگوی‌شان باشد. قرار نیست سراسر شهر با بنرهایی پر شود که به مسافران خوشامد می‌گویند؛ همین که فرد حس کند از بودن در فضا لذت می‌برد و احساس آرامش و راحتی می‌کند، یعنی شهر جای خوبی برای زیستن و سفر است. پیاده راه‌های پهن و تمیز و زیرگذرهای متعدد برای عبور از خیابان، پیاده‌روی در این شهر را به تفریحی لذت بخش تبدیل می‌کند. هرکجا احساس خستگی کنید می‌توانید خودتان را به نزدیکترین نیمکت برسانید و استراحت کنید. تعداد نیمکت‌ها چه در معابر شهر و چه در اماکن گردشگری زیاد است.
 
انگار چند برابر تعداد جمعیت پیش‌بینی شده‌اند. چرا که در شلوغ‌ترین حالت ممکن هم قطعاً جای خالی برای نشستن پیدا می‌شود. وجود رستوران‌های محلی و کافه‌های کوچک هم غنیمتی است برای کسانی که دوست دارند زمان بین کار، تفریح یا خرید را در گوشه‌ای دنج و خودمانی بگذرانند و اندکی استراحت کنند.
 
شهر قدیم باکو که دیوارهای بلند «قلعه دختر» احاطه‌اش کرده، یعنی باکو، می‌تواند مقصدی جذاب برای علاقه مندان به اماکن تاریخی باشد. شهری که در فهرست یونسکو ثبت شده و هر روز شاهد بازدید تعداد زیادی از گردشگران است. شهر قدیم، مکانی جدا از شهر بزرگ باکو نیست. پلکان‌های سنگی در جای جای آن، شما را براحتی به خیابان‌های مجاور می‌رساند. وجود رستوران‌ها و اقامتگاه‌های کوچک در شهر قدیم، گردشگران را از گشتن دنبال مکانی برای آسودن، بی‌نیاز می‌کند. نکته جالب توجه این است که امکانات ارائه شده در محوطه شهر قدیم به لحاظ قیمت، با دیگر نقاط شهر تفاوتی ندارد. این‌طور نیست که گردشگر خیال کند در توریستی‌ترین نقطه شهر اگر وعده‌ای غذا بخورد، چند برابر قیمت معمول باید بابت آن پرداخت کند. آذربایجانی‌ها وقتی می‌گویند به آذربایجان خوش آمدید، سعی می‌کنند آن را تمام و کمال اجرا کنند. سرتان کلاه نمی‌گذارند و حتی سعی می‌کنند توصیه‌هایی کنند و طوری برخورد کنند که برای گردشگر به صرفه‌تر باشد. به‌عنوان مثال اگر از راننده تاکسی بخواهید شما را به مقصدی برساند، اگر به نظرش بیاید می‌توانید پیاده بروید یا از وسیله نقلیه ارزان‌تری استفاده کنید، حتماً اول این مسأله را به شما می‌گوید. نرخ مصوب برای وسایل نقلیه و امکانات اماکن گردشگری هم هیچ تفاوتی برای شهروندان آذربایجان و گردشگران خارجی ندارد. همین مسأله به گردشگر اطمینان خاطر می‌دهد که مبلغی اضافه بابت خدمات پرداخت نمی‌کند.
 
باکو امن است. شب‌های روشن این شهر، این امکان را فراهم می‌کند تا هر زمان که دل‌تان بخواهد از پیاده روی در پیاده راه‌ها لذت ببرید و محو تماشای ساختمان‌های خوش نقش و نگار شوید. حضور پلیس در فواصل نزدیک به هم، این امنیت را تضمین می‌کند.
 
 حس می‌کنید در شهری قدم می‌زنید که چشم نواز است. ساختمان‌های زیبا و هماهنگ به شهر هویت داده‌اند. مقایسه کنید با شب های تاریک تهران که ساختمان‌های بی‌ربط و ناهماهنگ‌اش، هیچ جوره حس خوشایندی در بیننده ایجاد نمی‌کند. مقایسه‌اش کنید با پیاده‌روهای تهران که به رؤیایی دست نیافتنی برای قدم زدن تبدیل شده‌اند؛ راستی از چهارراه مجیدیه تا پل سیدخندان چطور قدم می‌زنید، از پل طبیعت تا عباس‌آباد چطور؟ حساب کنید گردشگر خارجی از فرودگاه امام به هتل‌اش در مرکز شهر می‌رسد و تصمیم می‌گیرد بعد از شام در حوالی هتل پیاده روی کند. اگر چاله چوله‌ای نباشد و ستونی وسط پیاده‌رو نباشد و اگر... آنچه با آن مواجه می‌شود جز تاریکی و سکون چه چیز دیگری است؟



داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 


  • تعداد صفحات :3
  • 1  
  • 2  
  • 3  
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات